אני מבין אתכם. לראות את המצוקה של הילד בהחלט גורמת לנו לרצות לתת לו מענה מיידי ולא למשוך את הטיפול.
זה היתרון הגדול של NLP והיתרון הגדול עוד יותר של השיטה באמצעותה אני מטפל. מתחילים לראות כיצד השינוי מתהווה עם המפגשים הראשונים, ותוך 5-6 שבועות השינוי כבר נוכח וקיים.
זה לא קסם – זה פשוט עובד.
מכיוון שהתהליך קצר יחסית ומספר המפגשים מצומצם, העלות הכוללת אינה יקרה ואף מביאה איתה חסכון נוסף בכל הקשור להוצאות על מורים פרטיים, הוראה מתקנת או טיפולים ארוכים הנמשכים על פני חודשים ואפילו שנים.
בנוסף, מעבר למפגשים עצמם, התהליך כולל:
קו פתוח לתמיכה שוטפת.
מדריך בחינם המציע- ידע מקצועי, תרגילים מיוחדים מהשיטה וטיפים שניתן לממש ולעשות כבר עכשיו.
אבחון אסטרטגיה נוירולוגית ללמידה.
תמיכה בתחום התזונה ותפריט תומך שינוי, במקרה הצורך.
לא. חוק ההיפנוזה בישראל אוסר על אנשים שלא הוסמכו בידי המדינה כגון רופאים, פסיכולוגים-פסיכיאטרים או רופאי שיניים, לטפל באמצעות היפנוזה.
NLP הוא תהליך אפקטיבי ויצירתי בשיתוף התת-מודע והדמיון הנעשה במצב עירות. התהליך מאפשר לגשת ולתקשר עם התת-מודע באופן בטוח ויעיל לשם גיוס הכוחות הפנימיים ומציאת תשובות. בתהליך משלבים גם טכניקות של דמיון מודרך המובילות את המונחה בבטחה למציאת התשובות והפתרונות המתאימים בדיוק לו.
ובכן, כשמנסים יש 50% לא להצליח. לכן אני לא מאמין בלנסות אלא – בלעשות.
כשמוצאים את הדרך הנכונה לעשות – גם מצליחים.
מאות מחקרים כבר הוכיחו כי NLP היא הדרך היעילה ביותר להתמודדות עם חרדת בחינות וחרדות בכלל. השיטה הייחודית שפיתחתי המשלבת התייחסות לבעיה, מתן כלים להתמודדות ובניית חזון ברור של המטרה והדרך אליה באמצעות טכניקות NLP. מחברת בין מחשבה-רגש-והתנהגות ומניבה תוצאות חדשות וחיבור לעצמי חזק יותר, וכאשר משלבים גם גישה חינוכית וניסיון בהוראה – התוצאות מגיעות במהירות!
נכון, הטיפול אינו מחליף שיעורים פרטיים או הוראה מתקנת, אך בעוד אלה פותרים קושי נקודתי ומסייעים לתלמיד להתגבר על חומר ברור ומוגדר, אצלי הוא מקבל כלי לחיים.
הוא לומד איך ללמוד והידע הזה ישמש אותו בכל סיטואציה בה הוא יילחץ, יתקל בחומר חדש או ירצה להפגין את היכולות שלו ולהביא אותן לידי ביטוי. הטיפול מאפשר לתלמיד להרגיש בטוח בעצמו, לשחרר תגובות של חרדה ושל מתח והכי חשוב – להבין מה הוא רוצה וכיצד להגיע לשם.
זו מיומנות יקרת ערך שתשמש אותו מעכשיו ועד בכלל. ברגע שהתלמיד מפנים את הכלים שניתנים לו, לרוב כבר אין צורך בכל אותם שיעורים פרטיים, או שהם ממלאים את ייעודם המקורי – לפתור קושי נקודתי. כך אתם מפסיקים לשלם על שיעורים פרטיים כפלסטר לבעיה עמוקה בהרבה..
ההנחה הבסיסית ב – NLP היא שהמערכת של כל אחד פועלת באופן שונה וכי יש להתאים לכל אדם את התהליך באופן ספציפי, כך שהתהליך יכול להתאים לכל אדם.
טכניקת NLP מציעה מגוון טכניקות, תרגילים ואסטרטגיות לעבודה ולהשגת המטרות, כאשר במהלך המפגשים מבררים מהם הכלים המתאימים והאפקטיביים ביותר למונחה.
השיטה שפיתחתי מתאימה לכל מי שמתמודד עם חרדות בחינה וקשיים בלימודים, ונותנת כלים פשוטים להתגברות על הבעיה. מתוך הניסיון שלי בהוראה ועבודה עם בני נוער, אני פונה בעיקר למתבגרים העומדים בפני מבחני בגרות, לנערים ונערות הסובלים מחרדות וקשיים ריגשיים המשפיעים על הלימודים ולצעירים המתכוננים למבחן הפסיכומטרי ורוצים לחוות הצלחה.
יחד עם זאת, טווח הגילאים אינו קבוע, כאשר התהליך יכול לעזור גם לסטודנטים במהלך הלימודים האקדמיים ואף למבוגרים יותר, הנמצאים בתהליך כלשהו של למידה.
קיימים מספר גורמים המבדילים בין טיפול בחרדות אצל פסיכולוג ובין תהליך NLP :
הראשון, והחשוב ביותר בעיני, הוא שבפסיכולוגיה חוזרים וחווים את הטראומה, החרדה והחוויה הקשה שוב, בכדי להתמודד עם הבעיה ולהעלות שאלות. בNLP – אין צורך לחוות שוב את הקושי. ניתן להתבונן בו מהצד ולשאול שאלות מקדמות לעתיד מיטבי. ניתן לקודד במוח אסטרטגיות להתמודדות והתגברות על הקושי בעתיד, וניתן לקבל כלים לעשייה ומימוש כבר מהמפגשים הראשונים .
השני הוא שאצל פסיכולוג, מדובר לרוב בתהליך ארוך. בעוד שהתהליך אותו עוברים באמצעות NLP הוא קצר וממוקד. מדובר במספר חודשים בהתאם לצרכי המונחה. המנחה בNLP – אמור להיות, לדעתי, אפיזודה חולפת בחייו של המונחה. כבר במפגש הראשון מגדירים מטרות ספציפיות ותוך מספר מפגשים רוכשים כלים ומרגישים שינוי.
הבדל שלישי הוא שבפסיכולוגיה היחסים הם של מטפל-מטופל. עובדה ההופכת את ה״מטופל״ לסביל ופסיבי בתהליך. לעומת זאת בתהליך NLP מערכת היחסים היא של מנחה-מונחה, כך שהמונחה פעיל ואקטיבי בתהליך. המונחה עושה את ה"עבודה" בעזרתו של המנחה ורוכש כלים ודרכי פעולה שיוכל להשתמש בהם בעצמו.
מדברים, מדמיינים, מציירים, נושמים, שואלים שאלות, מוצאים תשובות, ממפים זיכרונות, בונים תמונות עתידיות, לומדים אסטרטגיות פעולה מקדמות ולומדים איך ללמוד.
בתוך החדר אנחנו משוחחים ועושים תרגילים שונים, שעוזרים לחיזוק התקשורת עם התת-מודע, לגיוס הכוחות הפנימיים, לשינוי דפוסי חשיבה וליצירת חזון והתנהגויות שייקדמו אל עבר המטרה.
האופן בו אנחנו מדמיינים בעולמנו הפנימי, מצביע על האופן בו אנו מקודדים את המציאות, חווים אותה וגם מרגישים כלפיה. באמצעות NLP ודמיון מודרך אפשר לקודד את עולמנו הפנימי מחדש, ולשנות את האופן בו אנו מרגישים וחווים סיטואציות שונות, ובכך להשיג התנהגות מקדמת והצלחה.